Minimaliseren en optimaliseren

19-04-19

In een interview met de Cobouw vertelt directeur Cor de Jong van Bouwbedrijf Bakker Arkel hoe automatisering hen geholpen heeft. Van 16 naar 4 stappen voor het verwerken van bonnen en een stijging van 50% voor het percentage first time fixes. Hij vertelt over het gebruik van BIM bij de planning en organisatie van het dagelijks onderhoud voor woningcorporaties met een totaal woningbezit van zo’n 40.000 woningen.

Dagelijks onderhoud

Al 20 jaar maakt Bakker Arkel gebruik van de KRAAN software. Zo’n 5 jaar geleden hebben ze samen met Kraan de stap genomen om een koppeling te realiseren tussen hen en de woningcorporatie. Doordat deze koppeling volgens de Ketenstandaard ontwikkeld is, kunnen ze ook eenvoudig aansluiten op andere woningcorporaties.

Service- en onderhoud

De service- en onderhoud software van Kraan is ontwikkeld voor kortdurende opdrachten. De administratieve werkzaam¬heden rondom deze opdrachten kunnen hiermee ontzettend snel worden verwerkt. Meldingen van de corporatie komen direct in de software terecht, zodat de partij die het onderhoud uitvoert niet alle gegevens nog een keer hoeft in te voeren. Bovendien wordt de onderhoudsstatus ook direct teruggekoppeld naar de corporatie, die direct op de hoogte is van de status van de werkzaamheden.

Nieuwsgierig naar het hele artikel?
Lees het artikel hier

Leave a Reply