Efficiëntie in ketencommunicatie

12-01-18

Het gebeurt nog heel regelmatig: het overtypen van onderhoudsopdrachten die u van uw opdrachtgever heeft ontvangen. Maar kan het ook anders? Ja natuurlijk.

Communicatie volgens de SALES Standaard

Steeds meer woningcorporaties zijn bijvoorbeeld in staat om u volgens de SALES Standaard (ook wel KOVRA) elektronisch van onderhoudsopdrachten te voorzien. En dan hebben we het niet over een PDF bestand, Word bestand of e-mail, maar over een gestandaardiseerd elektronisch bericht. Voor u natuurlijk erg fijn, want KRAAN kan deze berichten automatisch inlezen, zodat u niets hoeft over te typen! En op uw beurt kunt u de corporatie automatisch van de actuele status voorzien, zodat hier geen onnodige belletjes en e-mails aan verspild hoeven worden.

Ervaring met verschillende systemen

In de afgelopen jaren hebben we reeds met verschillende systemen van woningcorporaties ervaring opgedaan. Op dit moment werkt KRAAN al volgens de SALES Standaard samen met software van de volgende woningcorporatiesoftware leveranciers:

• NCCW
• Centric
• Itris
• MainPlus
• Aareon

Het bovenstaande lijstje zal de komende tijd verder uitgebreid worden nu ook steeds meer andere softwareleveranciers op de standaard gaan aansluiten.

Ook andere mogelijkheden

Is er met uw opdrachtgever (nog) geen oplossing volgens de SALES Standaard mogelijk? Ook geen probleem. Misschien werkt u voor een vastgoedmanagement bedrijf, corporatie of een verzekeraar die niet aansluit op de standaard. Dan kunnen we alsnog met behulp van de software van onze partner WhiteVision verder helpen. Door middel van hun Serviceorder module kunnen onderhoudsopdrachten in bijvoorbeeld PDF formaat worden omgezet in een XML bericht die in KRAAN kan worden ingelezen. Ook op deze manier kunt u zich dus het overtypen besparen en wordt de kans op fouten bij het overnemen geminimaliseerd.

Meer weten over de verschillende mogelijkheden tot ketencommunicatie? Neem dan contact op met één van onze accountmanagers.